Hjem Om kommunen Kommunikation og presse Nyheder Hverdagens KlimaTopmøde

Hverdagens KlimaTopmøde

Hverdagens KlimaTopmøde kommer til Ærø – og du er inviteret!

Til Hverdagens KlimaTopmøde bliver du klogere på din husstands CO2-udledning og får inspiration til mere klimavenlige vaner, der rent faktisk batter på klimakontoen.

Tag din familie, ven eller nabo under armen og vær med til en sjov og lærerig aften i klimaets tegn.

Arrangementerne er gratis og for alle – men kræver tilmelding!

Hvad er Hverdagens KlimaTopmøde?

Når vi taler om ’klimatopmøde’, er det ikke et af dem med ’COP’ foran, som primært er for politikere. Hverdagens KlimaTopmøde er derimod en nytænkning af det klassiske borgermøde, hvor der på en social og underholdende måde stilles skarpt på klimaet.

Hverdagens KlimaTopmøde er et 2,5 timers gratis arrangement for dig, din familie, dine venner og dine naboer.

Arrangementet starter ud med, at du lærer om klimaforandringerne og bliver klogere på fakta og fordomme om klimaet. Derefter får du mulighed for at regne på din egen husstands CO2-udledning ved hjælp af en særlig digital CO2-regnemaskine. Slutteligt får du en udfordring, hvor du skal kigge på din egen hverdag og se, hvordan du kan reducere udledning af CO2 ved at ændre dine vaner inden for ét selvvagt tema (f.eks. mad, transport eller tøjforbrug).

Efter mødet får du fri adgang til den digitale CO2-regnemaskine, som du kan bruge om og om igen. På den måde kan du fortsætte udfordringen med at ændre handlinger i din egen hverdag.

Der serveres desuden et gratis klimavenligt måltid til arrangementet.

Du kan læse mere om Hverdagens KlimaTopmøde, og hvordan du tilmelder dig, her.

Hvor kan jeg deltage i Hverdagens KlimaTopmøde?

Hverdagens KlimaTopmøder afholdes af Ærø Kommune i samarbejde med lokalrådene og andre lokale aktører.

Arrangementerne er åbne for alle, og du behøver ikke deltage i lige netop dit lokalområde.

Hverdagens KlimaTopmøde afholdes:

• Bregninge, torsdag 25. april 2024, klokken 17.00
  • Søby, mandag 6. maj 2024, klokken 17.00
  • Ommel, onsdag 15. maj 2024, klokken 17.00
  • Tranderup/Vindeballe, tirsdag 28. maj 2024, klokken 17.00

Turnéen genoptages til efteråret, hvor vi kommer til andre byer.

Tilmeld dig nu!

Du tilmelder dig via mail/SMS til kontaktpersonen i hvert område. Du finder kontaktinformation på siden om Hverdagens KlimaTopmøde.

Hvis du har spørgsmål til Hverdagens KlimaTopmøde, kan du skrive til klimakoordinator Marie-Sophie Ahlefeldt på mail mah@aeroekommune.dk