Hjem Om kommunen Kommunikation og presse Designguide

Designguide

Forord

Ærø Kommunes logo og designguide er opdateret i 2023.

Designguiden er udviklet af arbejdsgruppen, der arbejder med kommunikation på tværs af afdelingerne i Ærø Kommune, med forankring i Sekretariatet. På de følgende sider finder du en guide til vores nye design.

Designguiden er et værktøj til dem, der arbejder med profilen. Det kan for eksempel være Ærø Kommunes medarbejdere, designere, reklamebureauer, trykkerier og andre leverandører, der udarbejder materiale, hvor Ærø Kommune er afsender.

Hvis du arbejder hos Ærø Kommune, kan du hente logo, grafiske elementer, skabeloner mm på intranettet under Kommunikation/Designguide.

Hvis du er ekstern samarbejdspartner, kan du efterspørge materialer på hjemmeside@aeroekommune.dk.

Kommer du i tvivl, eller har du spørgsmål til guiden, kan du kontakte Ærø Kommunes kommunikationsmedarbejder på hjemmeside@aeroekommune.dk.

God fornøjelse!

Logo

Vores logo definerer Ærø Kommune som afsender og skal placeres på alle trykte og digitale materialer.

Logo (negativt)

Vores logo findes i en hvid version. Dette kaldes også det negative logo. Denne version anvendes på massive farver og mørke fotos.

Logo: Primær variant

Som udgangspunkt er vores logo højrestillet på siden og med teksten "Ærø Kommune" placeret til venstre for byvåbnet.

Denne variant kalder vi den primære logovariant.

Logo: Sekundær variant

Du kan vælge at anvende en af de andre varianter som er venstrestillet, hvis det passer bedre ind i dit layout.

Er du ikke hjemmevandt med at arbejde med opsætning af layout, kan du altid tage udgangspunkt i en af skabelonerne på intranettet.