Hjem Mit liv Kultur og fritidsliv Foreninger Udlån/udleje af lokaler og haller

Udlån/udleje af lokaler og haller

Ærø Kommune udlåner og udlejer lokaler og haller til foreninger hjemmehørende i Ærø Kommune.

Du kan se en oversigt over de tilmeldte foreninger i EG On i Ærø Kommune her

Er du på jagt efter et specielt lokale, kan du se en oversigt over de lokaler kommunen udlåner / udlejer til foreninger her

Booking af lokaler for foreninger

Som forening har du mulighed for at sæsonbooke og efterfølgende lave enkeltbookinger, hvis der opstår behov for yderligere lån/leje af lokaler mm.

I har ligeledes mulighed for at annullere de enkelte reservationer. Så de i de tilfælde, at I ikke selv skal benytte tiden, kan komme andre til gode.

Opret din forening og book dine tider her

Booking af Ærø Svømmehal og Arrebohallen for borgere

Som borger i Ærø Kommune har du mulighed for at leje Arrebohallen og Ærø Svømmehal efter sæsontildelingen til foreninger og skoler.

Som bruger skal man være opmærksom på følgende:

• der er brugerbetaling på begge haller. Faktura vil blive tilsendt borgerens digitale postkasse
  • ved udeblivelse og manglende annullering af tiden hæfter man for hele beløbet
  • man hæfter for skader mm., der er opstået under brug af hallerne
  • i hallerne bærer brugerne selv det fulde ansvar for egen sikkerhed i forbindelse med ophold i og brug af lokationerne
  • i Ærø Svømmehal er man selv ansvarlig for at sikre sig, at der en livridder tilstede. (Minimum bassinprøve).

Opret dig som privat bruger her

Tildeling af lokaler

Selve tildelingen af lokaler og haller foregår som tidligere – den er blot blevet digital.

Når der åbnes op for sæsonbooking, vil det det blive annonceret i Ærø Ugeavis samt her på hjemmesiden.

Ved udlån af lokaler i forbindelse med sæsonbooking prioriteres skoler og folkeoplysende foreninger som hidtil.

At der bookes digitalt betyder ikke, at der er lavet om på fordelingsprocessen.
Den er som hidtil, ansøgningen er blot blevet digital.

Booking / udlån / udleje af offentlige lokaler skal foregå digitalt via systemet EG On Kultur og Fritid.

Udlån og udlejning af ledige offentlige lokaler og haller til brug for folkeoplysende virksomhed sker efter reglerne i folkeoplysningsloven.

Har du spørgsmål til ovenstående eller til brugen af Eg On generelt kontakt:

Ærø Kommune – Kulturafdelingen
Telefon 63525000
eller send en mail på Kult-Soc-Afd@aeroekommune.dk

Folkeoplysningsloven