Hjem Mit liv Job og ledighed Lydoptagelser ved møder i Job- og Voksencentret

Lydoptagelser ved møder i Job- og Voksencentret

Lydoptagelser af samtaler eller møder med Job- og Voksencenter, herunder kommunens rehabiliteringsteam

Job- og Voksencenteret bliver af og til mødt med et ønske om at lydoptage møder. Det er Job- og Voksencentrets politik, at en borger som udgangspunkt ikke må lydoptage under hverken møder eller samtaler.
Der kan dog være situationer, hvor det under hensyntagen til f. eks borgerens personlige forhold vil være at betragte som god forvaltningsskik, at lade en lydoptagelse foregå.
Ønsker du, på baggrund af dine personlige forhold, at lydoptage fx under rehabiliteringsmødet, beder vi dig informere Jobcenteret inden mødet.

Du skal i den forbindelse informeres om, at du ikke har krav på tilladelse til at lydoptage, men at der vil blive foretaget en konkret vurdering af dit behov for at optage samtalen eller mødet.

For yderligere information henvises du til nedenstående udtalelse fra Ombudsmanden om optagelser mellem borger og myndighed.

Resume af sagen

Hele sagen

Deltagelse af partsrepræsentant og/eller bisidder ved møder

Du har mulighed for at tage enten en bisidder eller en partsrepræsentant med til møder. Du skal dog være opmærksom på, at det ikke er muligt for dig, at lade en anden repræsentere dig under et møde i kommunens rehabiliteringsteam. Dette fordi, det er bestemt gennem lovgivningen, at den berørte borger selv skal fremmøde og deltage i rehabiliteringsteam­mødet.

En bisidder giver støtte til en part og har ikke nogen rettigheder i forhold til myndigheden. Det er derfor alene parten selv, som f.eks. kan komme med sine bemærkninger til sagen.

Ankestyrelsen har truffet flere principafgørelser om dette og du kan læse mere om dem via linket her

Har du spørgsmål i forbindelse med ovenstående, er du velkommen til at kontakte jobcenteret